torsdag 25 november 2010

Blomkrukor och glöggmuggar

Inför julmarknaden har jag tänkt göra små glöggmuggar med tovade fordral. Muggarna blir ganska rena och ska ha liksom en mugg i ull som de står i. Perfekt! För glöggen är ju jättevarm men det gör just ingenting för man slipper hålla i varma muggen utan skyddas av den mjuka ullen. Jag tror det blir bra, men rätt mycket jobb så de blir nog dyra. Bilder kommer sen!

Jag har även gjort några blomkrukor modell lite större. De håller jag på att dekorera. Nedan är en bild på den första som blivit dekorerad.
Vidare är det så att jag precis fått reda på att min verkstadskompis Sophia Wallgren har en blogg. Jätteskoj! Jag har lagt till den bland blogglänkarna till höger. Jag har läst för fullt och blev väldigt inspirerad att skaka liv i min egen blogg igen. Den har tidigare varit ganska spretig, men är nu uppstyrd och handlar bara om min keramik. Den har fått lite ordentligare etiketter också som du kan se här till höger.

Jag är föräldraledig för första gången på riktigt. Charlotte är i New York och slår runt och jag och Marcel håller ställningarna här hemma. Eventuellt åker vi till verkstan imorrn efter ett besök på öppnis. Jag ska kolla upp hur mycket råmaterial jag har för att sen åka till Seemans och köpa mer!

Vi ses kompisar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar