torsdag 20 januari 2011

Sågtandad låda

Efter några dagar i Sälen var jag tillbaks i verkstan igår och jobbade med något som dök upp i huvudet när jag låg vaken efter ett nattpass med sonen Marcel.

Resultatet syns nedan. I huvudet skulle de bli en serie om nio, men när jag gjort fyra upptäckte jag att det var lagom, eller snarare att de är snygga hur som. Nio, sexton, tre, fyra, spela roll liksom. De blev inte riktigt som jag tänkt i huvudet, för jag glömde räkna bort lerans tjocklek så de fick inte den profil jag avsåg, men nästa vända ska bli perfekta!


Dessa blev i alla fall riktigt snygga tycker jag, särskilt som de är arrangerade på första bilden.

Nästa verkstadspass blir kanske till helgen, annars nästa vecka.


Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Himla kul att hitta en ny keramikblogg!
    Vilka sköna arbeten du gör, annorlunda, egen stil! Jag hittade dej via Marianas blogg.

    Hälsningar! //Leni

    SvaraRadera
  2. hej vilka härliga arbeten du gör! kul med skulpturer tycker jag
    jag säger som leni att det är sååå himla kul att hitta andra keramikbloggar!!!
    jag och min kompis Mari träffade din verkstadskompis sophia på höstens formex och pratade med henne. kände ju igen burkarna hon gör. vi var där som besökare och ser fram emot nästa gång
    på återseeende
    Marianaskeramik

    SvaraRadera
  3. Hej på er!
    Leni: Ja! Va kul att du klickade dig hit! =)

    Mariana: Jaså, vad roligt! Sophia är väldigt duktig och kunnig! Hon bloggar ju också om sin keramik. Jätteroligt, eftersom vi nästan aldrig är i verkstan samtidigt.
    Hon har ett jättelass med nya burkar som står och väntar på beskickning såg jag igår =)

    SvaraRadera