måndag 21 mars 2011

Djurfötter? Nej hus

Jag har haft lite lågt tempo en tid. Dels på bloggen, men också till viss del i verkstan. Ibland hamnar fokus på annat håll i livet, som sig bör. Nu tror jag dock att en ny period av högt tempo stundar. Jag var i verkstan förra veckan och byggde klart två skulpturer och satte en skröj och glaserade så det stod härliga till. Lite saker är glasyrbrända redan och jag ska dit och inspektera ikväll och även sätta en till glasyr. Då ska jag även passa på att fotografera lite.

Här är de två skulpturerna som blev klara och nu väntar på skröj. Det fanns en tanke i huvudet, men de började leva sitt eget liv under byggandets gång och resultatet blev bra, men inte riktigt som jag tänkt mig. Stående intill varandra ser de lite ut som två fötter, visst?

Vi ses!
// Oskar

2 kommentarer:

  1. Oj så flott! Tankene går til Ringeren i Notre Dam..eller var det kansje Spøkelseskladden som ringeren, en gang i Donald Duck..uansett kjempefine!
    Hilsen Tone

    SvaraRadera