onsdag 2 mars 2011

Nyårslöfte 1 - check!

Ja, Ett av mina nyårslöften var ju att jag skulle hitta en återförsäljare av något av det jag gör i verkstan. Igår gjorde jag ett besök hos superhippa nyöppnade butiken Thomas och Kniven på heta S:t Eriksgatan mellan bron och S:t Eriksplan. Jag hade med mig mina lyktor (och ett par skulpturer, för tänk om!) och klämde mig in i lokalen med barnvagn och allt.

Thomas och Kniven visade sig vara väldigt trevliga och pratglada och efter en liten stund tog jag så fram lyktorna. Kniven tyckte de var fina, men Thomas sa nej. Däremot tyckte de båda om mina skulpturer. De började utan min inblandning prata om urblåsta skyskrapor, postapokalyptiska landskap, krigszoner och övergivna städer, och det är ju ditåt mina egna tankar gått, även om skulpturerna såklart är fria att tolkas hur man vill.

Vi bestämde att jag ska ta med mig de skulpturer jag har klara och komma med dom på torsdag eller fredag och så ska vi bestämma prissättning och skriva kontrakt. Det känns jättekul!

På tisdagkvällen hade jag verkstadstid och åkte till verkstan. Jag gjorde en liten vårplanering för min tid i verkstan för att se om det finns tid att göra allt jag vill göra. Det var väldigt bra och gav mig lite överblick över våren. Jag bestämde att kvällens syssla var att bygga väggskulpturer. Jag byggde sex stycken som ska få bli kompisar med de två jag har här hemma och som finns på bild färdigglaserade här på bloggen.
Det tänkt att jag skulle åka till EDAB och köpa lera denna veckan, och idag åkte jag nästan. Strax innan jag åkte ringde jag till dom för att säkerställa att de hade dt jag tänkt köpa. Det hade dom inte. Vilken TUR att jag ringde först. Hade varit jobbigt att fara till Strängnäs i onödan. Om c:a 10 dagar kommer nästa leverans. Då åker jag dit!

Vi ses snart när jag har mer att berätta om Thomas och Kniven!

// Oskar

2 kommentarer:

  1. Hei Oskar!
    Morsomme og interessante ting du lager!
    Masse lykke til med forselgere og salg-du er heldig stilt som bor tett ved en stor by,så dette ordner seg garantert!
    Hilsen Tone i Norge
    http://drommeriet.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att de gillade dina skulpturer, de är inte ensamma och det lär bli fler till den skaran. Grattis!

    SvaraRadera