tisdag 24 mars 2009

Skulpturer

Nu lite nytt från skolan. Saltbränningen gick väldigt långsamt. Det tog 36 timmar istället för 24, och det är tveksamt om vi kom upp i temperatur. Vi kommer öppna ugnen på fredag, eventuellt redan på torsdag. Det ska verkligen bli roligt att öppna och se hur alla saker blivit! Mitt skulptur stod på flamväggen i ugnen och har enligt vittnen vält över gapet där alla flammor kommer. Om den är hel lär den fått väldigt mycket salt och aska och är förhoppningsvis väldigt snygg!! ;)

I verkstan har jag helt gått igång på att bygga med små lerplattor som den skulptur jag visat en bild på tidigare. Idén har förändrats varefter jag byggt och nya idéer kommer hela tiden. Det är jätteroligt!! När jag bygger är det som om jag har svårt att hitta stoppknappen.

Idag på eftermiddagen såg vi en film om stora keramiska projekt i Mexiko, med olika keramiker som byggde i stort format. Jag har fantiserat hela dagen om mina platt-skulpturer i jätteformat. Hihi.

Här är en bild på de jag gjort hittils.


"Trälådor" / "Skyskrapor". 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar