söndag 11 juli 2010

Bra start på semestern

Nu har min fem veckor långa semester börjat!
Idag är det söndag och jag jobbade sista dagen i fredags. Idag har vi varit vid Ängbybadet i Bromma och badat, Marcel kände lite på det svala vattnet men verkade nöja sig med att doppa fötterna lite. Efter badet drog vi till verkstan hela familjen och pysslade i några timmar.
Challan fortsatte med sina fina rosor, och vi bestämde att vi ska till Seeman nu på tisdag och kolla in glasyrer mm.

Jag byggde vidare på mina skrapor. Den lilla som jag började med parallellt med Den jättestora är nu klar. Så här fin blev den.


När jag ställt den åt sidan satte jag mig en stund vid drejskivan, men visste inte riktigt vad jag skulle dreja utan satte bara igång. Jag har gjort så förut, och det resulterar nästan alltid i ingenting. Så blev det nu med, så jag gjorde rent drejskivan och gav mig hän åt byggandet istället. Jag påbörjade tre skulpturer som jag byggde på samtidigt. Jag byggde en "våning" på varje hela tiden. Det gick fort och var jätteroligt!

Jag funderar på glasyrer till skulpturerna allt som oftast och just nu lutar det åt att det blir ingen glasyr alls. Jag får se hur det blir med den saken.

Här är i alla fall de tre skulturerna. Först två som blir väldigt lika varandra, längre ner den tredje och längst ner alla fyra tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar