onsdag 14 juli 2010

Tre till klara!

Här avslutas projekt i rasande fart. Idag var vi återigen i verkstan för att svalka av oss lite i sommarhettan. I verkstan är det bara 25 grader svalt så vi har de senaste dagarna åkt dit under de varmste timmarna och jobbat.

Jag har gjort en skål och ett fat som Charlotte fått dekorera. Hon gör helt fantastiska rosor som blir jättefina på mina drejade saker. Bilder kommer snart.

De tre skulpturerna jag byggt parallellt är klara. Det var lite bråttom när jag fotade, så bilderna blev lite suddiga. Skulpturerna är i alla fall jättefina.

Seemans har semesterstängt hela juli. Tji fick vi! Vi som skulle handla lera och glasyrer och allt. Blä.

Jag drog fram lite spets-tyg och kavlade leran mot innan jag skar till bitarna. Därav de vackert mönstrade väggarna här och var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar