torsdag 1 juli 2010

Jätteskulptur

Nu har jag varit en sväng i verkstan igen och satt igång med en idé jag haft i flera månader. Det är ännu en skulptur i samma stil som de jag byggt redan, men denna är mycket större. Tanken är att den ska bli närmre metern hög. Med den ugn vi har i verkstan idag betyder det att jag måste bygga den i två eller tre delar och sen sätta ihop den efter bränning, vilket i sin tur innebär att de övre två delarnas botten inte får slå sig.

Än så länge är jag uppe i c:a 30 cm. Det är ju dock svårt att se på fotot att skulpturen är så mycket större än de små jag byggt.


Det syns tydligare på den här bilden.


Den här lilla håller jag på med parallellt med den stora.

De här tre skulpturerna byggde jag ungefär när Marcel föddes, men de är fortfarande obrända och fram till nu odokumeterade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar