tisdag 22 februari 2011

Lång väntan....

Fler lyktor är skröjade så på torsdag när jag har verkstadstid kan jag glasera 15 st till och bränna om ugnen är ledig. Tidigare var jag i verkstan på tisdagar men nu tre tisdagar irad och en massa av tisdagarna denna våren sjunger jag och Charlotte i Malin Foxdals folkmusikkör på Skeppsholmens folkhögskola. Jättemysigt! Det har dock rubbat mina rutiner och jag har inte hittat någon annan veckodag som självklart passar som verkstadsdag. Aja.....

Idag när jag var ute med Marcel och gick, tittade jag in hos Designtorget vid Fridhemsplan och frågade hon som jobbade där om hon visste NÄR deras jury sitter samman och väljer vad som ska få säljas hos dom. Hon sa de sitter IDAG och att jag borde få svar på mailen idag. Jag fick en klump i magen och har kollat mailen säkert hundra gånger sen dess men inte fått något svar. Det kommer väl imorgon. Och jag som trodde att jag lite coolt skulle kunna vänta in svaret med bibehållet lugn. GAAAAH. Under tiden har jag utarbetat en plan B som jag får sätta i verket om juryn inte lyckas se kvalitén i mina lyktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar