måndag 7 februari 2011

Lyktor i storproduktion

Lyktorna som förekommit i en del tidigare inlägg har jag tänkt satsa lite extra på. Jag tror att det är en produkt som skulle kunna sälja om den fanns i butik. Därför har jag nu lämnat in en ansökan till Designtorget om att få sälja hos dom.

Nu väntar jag bara på att få några lyktor klara ur glasyrugnen så jag kan lämna in dem för bedömning. Designtorget har inlämning varje onsdag och jag trodde jag skulle kunna lämna in dem nu på onsdag, men ugnen har varit jättefullbokad så det får bli först nästa vecka.

Håll nu tummarna för att Designtorget-juryn ser att lyktorna är fina, orginella och av hög kvalité. Nästa onsdag smäller det!

Dealen är inte fantastisk men helt okej som start. Eftersom jag inte har något eget företag tar Designtorget 55% i provision plus en veckohyra på 90:- varje vecka jag säljer något. Jag vill ha c:a 180:- för en lykta, vilket gör att de kommer kosta 275:- på designtorget. Jag hoppas att det inte känns för dyrt.
I utbyte får jag ju sälja min produkt hos en namnkunnig butikskedja. Det vore rätt mäktigt. Hoppas hoppas!

Så det jag gör i verkstan nu är alltså att producera lyktor för full hals. Nappar inte Designtorget gör någon annan det.

Vi ses kompisar!

3 kommentarer:

  1. Bra Oskar! Lycka till!
    /Sophia

    SvaraRadera
  2. Kör hårt Vännen! Satsa allt du har nu under din lediga tid och ut med dig och din fiiiina konst i butikerna :)

    SvaraRadera
  3. Joppe: Ledig ja. =)

    Sophia: Tack tack min stora inspirationskälla!

    SvaraRadera